100% tijd op je core-business AIM Direct ondernemersblog

Kan jij je voorstellen hoe een kantoor, vanuit je eigen broekzak eruit ziet? Het is zo eenvoudig als dat het klinkt. Hoe? Dat lees je in dit blog. Als oprichters van AIM Direct vinden wij boekhouding en administratie vaak maar een lastig en tijdrovend proces. Tijd die we liever steken in de ‘leuke’ zaken van het ondernemen. Herkenbaar? Wat als jij 100% van je tijd kan steken in je core-business? Wat zou dat voor jou betekenen.

Met deze vraag in het achterhoofd zijn we samen met een groep zzp’ers en ondernemers gaan achterhalen wat hun grootste pijnpunten waren op het gebied van administratie.  Het doel hiervan?  De meest slimme en eenvoudige boekhoud applicatie ontwikkelen waar iedere zzp’er zelf op een leuke manier zijn/ haar boekhouding kan doen. Geen stress, en vooral in zo min mogelijk tijd.  Immers weten wij dat je als zzp’er vaak geen wiskundig genie bent en dat boekhouding vooral gemakkelijk moet gaan. Oftewel regel je complete boekhouding en financiële zaken zelf, met 0% kennis boekhoudkennis. Dat klinkt fijn toch?

Wij begrijpen dat jij niet tot in de late uurtjes bezig wilt zijn met administratieve ‘bijzaken’ die onnodig veel stress veroorzaken”. Je schrijft je immers ook niet in bij de KVK om in je vrije weekend te gaan ‘boekhouden’ toch? Juist jouw reden van inschrijving, jouw passie willen we je weer terug geven. Hoe gaan we dat samen doen? Dat lees je hier.

Bij het woord administratie denk je vaak aan: handmatig facturen maken, relatiegegevens in een notitieboekje schrijven, of aangiftes doen door cijfers uit een excel bestand te kopiëren. Dat zijn nogal tijdrovende werkzaamheden en vaak niet de favoriete werkzaamheden. Wij begrijpen dat! Met de volgende slimme functies willen we jou als ondernemer helpen je boekhouding in slechts enkele minuten per week te voltooien. 

De relatiemanager

  • Een compleet overzicht van alle gegevens van jouw klanten en leveranciers.
    24/7 bereikbaar en overal toegankelijk. Zo hoef jij nooit meer dat ene notitieboekje mee te nemen. 
  • Een handige KVK koppeling. Hiermee haal jij in 2 tellen de belangrijkste gegevens op uit de KVK database. Denk aan bedrijfsnaam, adresgegevens en de handelsnamen. Hiervoor heb je slechts de bedrijfsnaam of het KVK nummer nodig.

Nooit meer rondslingerende bonnetjes. 

  • Scan al jouw bonnetjes, rekeningen of papieren facturen in 2 tellen in je administratie. Kies de bijbehorende relatie en klaar! Al je ‘papierwerk’ staat nu netjes geordend onder elke klant of relatie. 
  • Benieuwd naar de verdiensten per klant?  Omdat al je inkoopfacturen en bonnen gekoppeld zijn aan een relatie  creëer je eenvoudig administratieve overzichten per klant.

Professionele offertes. 

  • Is het tijd om een klant een offerte te sturen? Met deze functie maak jij in een handomdraai professionele offertes in jouw huisstijl.
  • Kies je eigen kleur, logo en stijl voor al je offertes en facturen. 
  • Klik en koppel producten aan relaties. Zo hoef jij niet continue in Excel met de hand opnieuw producten of klantgegevens te veranderen. 
  • BTW tip. Over elk product kan je met 1 druk op de knop de bijbehorende BTW berekenen. Scheelt je toch weer rekenwerk.

Krijg razendsnel betaald via verkoopfacturen

  • Tijd voor betaling? Zet jouw offerte met een druk op de knop om naar een verkoopfactuur. 
  • Alle offertes en facturen zijn zo ontwikkeld dat ze een voldoen aan alle eisen. Samen met de professionele uitstraling zorgt dit voor een 23%  snellere acceptatie en betaling.
  • Met de tijdlijn zie jij precies of jouw factuur goed aan is gekomen in de inbox van jouw klant, of deze bekeken is en zo ja,  wanneer. Zo kan jij waar nodig effectief contact opnemen.

Terugkerende facturen? Stel dan eenvoudig een abonnement in de App. 

  • Geen zin om keer op keer dezelfde factuur te moeten maken? Maak een keer een abonnement aan. Wij zorgen dat deze elke week, maand of kwartaal in de inbox van jouw klant valt. 
  • Wil je dit abonnement liever op stop zetten? Met 1 druk op de knop zet jij de herhaling aan of op pauze. 

Het doel is duidelijk. Wij willen met deze handige functies ervoor zorgen dat boekhouden geen ‘tijdrovend’ proces wordt maar een overzichtelijk en gemakkelijke weektaak. Met de AIM App heb jij als ondernemer alles wat je nodig op het financieel vlak zo in je broekzak. Een App gemaakt door de ondernemer, voor de ondernemer.  Dit is dan ook waar wij onze kracht uit halen. Ben jij er klaar voor? 

Let’s accelerate your business.

Geef een reactie


Meer werken aan je core-business, meer tijd over, minder stress

Copyright © 2021 AIM Direct
Alle rechten voorbehouden

Oplossingen

Zie meer van ons

%d bloggers liken dit: